ფიზიკური აქტივობა

რატომ არის მნიშნელოვანი ფიზიკური აქტივობა ადამიანის, განსაკუთრებით მოზარდების, ჯანმრთელობისთვის?

სამედიცინოდ დადასტურებულია, რომ რეგულარული ფიზიკური აქტივობა:

  • ამცირებს სხვადასხვა სახის დაავადებების რისკს, მაგ. სიმსივნით დაავადების რისკი მცირდება 50%-მდე, ასევე, 50%-მდე მცირდება შაქრიანი დიაბეტით დაავადების ალბათობა; ინსულტისა და გულის სხვა დაავადებებს რისკი მცირდება 35%-ით; ძუძუს კიბოს – 20%-ით;
  • ზრდის სიცოცხლის ხანგრძლივობას – ადრეული გარდაცვალების რისკი მცირდება 30%-ით;
  • არეგულირებს ძილის რეჟიმის;
  • აუმჯობესებს განწყობას: დღეში დაახლოებით 30 წუთი ფეხით სიარული ორგანიზმში და ტვინში ააქტიურებს სხვადასხვა ქიმიურ ნივთიერებებს, რაც ხელს უწყობს ე.წ. „ბედნიერების ჰორმონების“ გამოყოფას;
  • საშუალებას გვაძლევს ვაკონტროლოთ ჩვენი წონა. ფიზიკური აქტივობის დროს ხდება კალორიების დაწვა, რაც ხელს უწყობს ჭარბწონიანიანობის რისკის შემცირებასა და სასურველი წონის შენარჩუნებას;
  • ფიზიკური აქტივობა არ გულისხმობს მაინცდამაინც სპორტულ დარბაზში სიარულს. ფიზიკური აქტივობა შეიძლება მოიცავდეს ჩვეთვის სასიამოვნო საქმის კეთებას, მაგ. ცეკვა, სეირნობა, სპორტის სხვადასხვა სახეობის აქტივობებში ჩართვა და სხვ.
  • ფიზიკური აქტივობის შედეგად ჩვენი ძვლები და კუნთოვანი სისტემა უფრო ძლიერი და ჯანსაღია და ორგანიზმის იმუნიტეტიც უფრო მაღალია;
  • ასევე, ორგანიზმი უფრო მხნეა და უფრო უკეთ ვართმევთ თავს ყოველდღიურ ვალდებულებებს;
  • ორგანიზმის სიჯანსაღე ხელს უწყობს ტვინის აქტიურ მუშაობას და გონების უკეთ კონცენტრაციას;
  • ბოლოს და ბოლოს, გავიხსენოთ საუკუნეების წინ შექმნილი პოსტულატი: „ჯანსაღ სხეულში ჯანსაღი სულია“.